Babcia zamartwia się czy może oddać pościel za 10 tys. zł, którą „wciśnięto” jej na pokazie? Towar kupiony przez Internet nie dotarł na czas? Nowa lodówka właśnie się popsuła – jak skutecznie złożyć reklamację? Konsumencie, napisz, jaki masz problem, doradzimy, co możesz zrobić. W grudniu bezpłatną poradę prawną otrzymasz ekspresowo przez Internet.
Grudzień, na ulicach już ubrane choinki, w centrach handlowych – lampki. W takiej atmosferze łatwiej sięgamy do portfela, bo właśnie nadszedł czas kupowania prezentów, wydawania a nie oszczędzania. Niestety, pod presją czasu lub reklamy, łatwiej jest podjąć błędną decyzję lub zwyczajnie kupić bubla.
W przypadku problemu konsumenckiego np. związanego z reklamacją lub nietrafionym zakupem przed Świętami, możemy teraz o dowolnej godzinie dnia i nocy krótko opisać sprawę i zgłosić ją w formie elektronicznej poprzez formularz dostępny na stronie konsumenci.org oraz na stronach partnerów akcji. W ten sposób otrzymamy bezpłatnie szybką pisemną odpowiedź, na którą można się powołać w przypadku sporu z przedsiębiorcą. Odpowiedzi prawników na pierwszych 100 zapytań każdego dnia będą udzielone w ciągu 24 godzin, na pozostałe pytania odpowiemy nie później niż w ciągu 3 dni. Porady udzielane są wyłącznie konsumentom (nie firmom), którzy zawarli umowę z przedsiębiorcą.
Bezpłatne porady konsumenckie online są prowadzone przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundację Konsumentów. Projekt uzupełnia działanie naszej Infolinii Konsumenckiej, na której pod numerem 800 889 866 w 2015 roku udzieliliśmy już ponad 64 tys. porad, a 89% konsumentów stwierdziło, że uzyskana porada była pomocna w rozwiązaniu ich problemu.
Zadanie jest realizowane dzięki finansowaniu ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Nasz formularz znajdziesz także na stronach partnerów projektu.
Szczegółowe informacje o projekcie znajdziemy na stronie Stowarzyszenia Konsumentów Polskich tutaj.
Źródło: Stowarzyszenie Konsumentów Polskich