Gdy głowa zapomina

glowa

 

To naturalne, że procesy związane z pamięcią i koncentracją z wiekiem mogą funkcjonować gorzej. Jest to związane z procesem starzenia organizmu – ośrodki kory mózgowej, które odpowiadają za zapamiętywanie z wiekiem stają się coraz mniej sprawne. Dodatkowo kłopotom z pamięcią często towarzyszą kłopoty z koncentracją. Czy są sposoby aby spowolnić ten proces? Na pewno nie ma rozwiązania uniwersalnego dla wszystkich. Podpowiadamy jednak możliwe czynniki, które mają wpływ na naszą pamięć i koncentrację – ich wdrożenie bądź wykluczenie z naszej codzienności może być pomocne.

 

Co się dzieje w mózgu?

Z wiekiem w mózgu giną neurony i przestają tworzyć się nowe połączenia synaptyczne (połączenia między komórkami nerwowymi) – nie mają one już zdolności odbudowania. Wpływa to znacząco na naszą pamięć. Podobnie jak tryb życia jaki prowadzimy – wszelkie sytuacje stresowe, negatywne emocje, kłopoty finansowe, rodzinne czy konflikty mają znaczenie dla kondycji naszego mózgu.
 
Również choroby, na które zapadamy, nie tylko te neurologiczne (chyba najbardziej kojarzony z zapominaniem Alzheimer) ale także infekcje wirusowe, bakteryjne i stosowanie leków mogą wpłynąć na pojawienie się problemów z pamięcią.



Co lubi nasza pamięć?

Aktywność fizyczną! Spacery, gimnastyka na świeżym powietrzu to coś co pozytywnie wpłynie na nasz cały organizm, przy tym także na pamięć. Właściwy wypoczynek, odpowiednia ilość snu sprawi, że mózg będzie lepiej pracował – dotleniony i wypoczęty będzie bardziej odporny na problem z koncentracją. Podchodźmy do życia pozytywnie! Złe emocje, smutek, stres, brak dystansu do siebie i konfliktów wzmocnią problem z pamięcią. Na cały nasz organizm ma wpływ sposób odżywiania – na mózg także. Posiłki powinny być bogate w antyoksydanty, nienasycone kwasu tłuszczowe, witaminy i minerały. Jedzmy dużo owoców, warzyw, ryb, ciemne pieczywo, ziarna, otręby, kasze i ryż. Trenujmy pamięć – czytajmy książki, gazety, układajmy puzzle, grajmy w szachy.

 

Dodatkowy zastrzyk witamin

Jeśli chcemy dodatkowo wspomóc się farmakologicznie, zwróćmy uwagę aby w zakupionych preparatach znalazły się konkretne składniki wpływające na pamięć i koncentrację. Lecytyna jest jednym z nich. Jest to naturalna substancja fosfolipidowa otrzymywana z soi, obecna w każdej komórce, zwłaszcza jako składnik błon komórkowych m. in. komórek nerwowych (neuronów) oraz mózgu i struktur wewnątrzkomórkowych. Korzystne są także preparaty zawierające np. miłorząb japoński, który pomaga w utrzymaniu prawidłowego krążenia oraz wspiera pamięć i sprawność umysłową. Wyciąg z korzenia żeń-szenia – przyczynia się do dobrej sprawności poznawczej oraz do optymalnej aktywności umysłowej. Kofeina – pomaga w zmniejszeniu zmęczenia psychicznego i w poprawie koncentracji. Witamina B6 przyczynia się do zmniejszenia uczucia zmęczenia i znużenia oraz do utrzymania prawidłowych funkcji psychologicznych. Wpływ na prawidłowe działanie mózgu ma także witamina B12, fosfor i magnez. Zwróćmy uwagę na skład preparatów, które zamierzamy przyjmować.

 
Aby uniknąć problemów z pamięcią i koncentracją zadbajmy o swój mózg. Właściwa dieta, połączona z ruchem, odpowiednią suplementacją, dawką wypoczynku i świeżym powietrzem pozwoli nam dłużej cieszyć się dobrą formą.
Artykuł przygotowany przez https://apteka-amica.pl

Gdy głowa zapomina
Oceń nasz artykuł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *