Trening w chłodne dni ci nie zaszkodzi

trening w chłodne dni
Fot. pixabay.com

Już niedługo jesień – czy oznacza to, że trzeba będzie zrezygnować z treningów na świeżym powietrzu? Niekoniecznie, ale jeśli chcemy, by ćwiczenia wyszły nam na dobre i nie skończyły się chorobą, należy pamiętać o kilku zasadach.

 

„Jesienią i zimą ćwiczmy tak samo jak wiosną i latem. Nie bójmy się chłodu: niższe temperatury nas zahartują, a odpowiednie ubranie pomoże zadbać o zdrowie” – radzi w wywiadzie dla serwisu infoWire.pl Paweł Mączyński, trener personalny z Centrum Zdrowego Ciała w Warszawie.

 

W chłodniejsze dni czapka i rękawiczki to obowiązkowe wyposażenie każdego sportowca. Nie należy jednak przegrzewać organizmu – postawmy na lżejsze, „oddychające” materiały. Przed zakupem stroju sportowego warto zebrać informacje na forach internetowych albo poradzić się sprzedawcy i wybrać ten, który wydaje się najlepiej dostosowany do aktualnych potrzeb.




Ważną kwestią jest także dobór obuwia. Jesienią i zimą sprawdzają się buty mające podeszwę z wyrazistym bieżnikiem, wypustkami lub kolcami, zapobiegające poślizgnięciu się na błotnistej bądź zaśnieżonej powierzchni.

 

Odpowiednio ubrani, możemy rozpocząć ćwiczenia. Pamiętajmy o rozgrzewce i równomiernym rozciąganiu wszystkich mięśni posturalnych, utrzymujących szkielet. Jeśli jednak temperatura na zewnątrz spada do kilkunastu (lub kilkudziesięciu!) stopni poniżej zera, dobrze jest zamienić siłownia pod chmurką na gimnastykę na sali lub w domowych warunkach.

 

Źródło: infoWire.pl

Trening w chłodne dni ci nie zaszkodzi
5 (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *