W zdrowym ciele zdrowy duch

bieganie
Fot. pixabay.com

Aktywność ruchowa powinna nam towarzyszyć przez całe życie. Powiedzenie w zdrowym ciele zdrowy duch nie traci na aktualności pomimo upływu lat. Bez względu na to czy mamy 20, 30, 40, 50, 60, czy też 70 i więcej lat nie powinniśmy rezygnować z aktywności fizycznej. Oczywisty jest fakt, że należy ją odpowiednio dostosować do wieku, ale nie należy z niej całkowicie rezygnować.

 

Dlaczego? Nie dość, że aktywność poprawia nam samopoczucie, to jeszcze chroni nas przed wieloma chorobami, w szczególności przed otyłością, z którą niestety boryka się coraz więcej ludzi. Aktywność fizyczna pomaga nam zmniejszyć napięcie emocjonalne. Dlatego po bardzo stresującym dniu wybierzmy się na długi spacer, a po powrocie do domu nasz umysł się rozjaśni, poczujemy przypływ energii i sił witalnych, nie wspominając o tym, że na pewno z większą łagodnością potraktujemy bliskie nam osoby.

Dla osób w każdym wieku wskazane są spacery, jazda na rowerze czy nordic-walking (spacer z kijkami), natomiast osoby borykające się z urazami lub chorobami sercowo-naczyniowymi, problemami układu chodzenia czy kręgosłupa powinny wcześniej zasięgnąć porady lekarza. Świetną alternatywą jest pływanie, szczególnie na plecach, które dodatkowo odciążą nasz kręgosłup. Bieganie choć bardzo wskazane, nie jest polecane wielu osobom, choćby ze względu na zwiększone ryzyko wystąpienia urazów.

 

sport
Fot. pixabay.com

Zachęcam- ruszajmy się. Wstańmy od telewizorów i wyjdźmy na zewnątrz. Jazda na rowerze ma
świetny wpływ na nasze serce, poza tym zwiększa wydolność organizmu. Tak naprawdę nie jest istotne jaką aktywność wybierzemy, istotne jest abyśmy w ogóle jakąś wybrali. Oprócz polepszenia naszego nastroju czy zdrowia, aktywność może okazać się nie tylko świetną przygodą ale również może zapoczątkować nowy rozdział w naszym życiu. Nowe zajęcia mogą zapoczątkować nowe przyjaźnie, czy po prostu poznanie ciekawych i wartościowych osób, niekiedy może bardzo samotnych, potrzebujących wsparcia. A może to właśnie my potrzebujemy wsparcia czy zajęcia. Nie zamykajmy się w czterech ścianach, wyjdźmy do ludzi i bądźmy aktywni, bo aktywność fizyczna zawsze prowadzi do stanu radości.

Autor: Magdalena Skopińska

6 komentarzy


  1. Starsi ludzie tym bardziej powinni aktywnie spędzać swój czas. Jak mówi maksyma w tytule wpływa to pozytywnie na ciało jak i psychikę. Niestety starsi znajdują mnóstwo wymówek, żeby unikać aktywności fizycznej. Szkoda, bo świetnym przykładem jest Antoni Huczyński. Zapraszam do zapoznania się z filmikiem!
    https://www.youtube.com/watch?v=zVO2ZEpR6P8

    Odpowiedz

  2. No właśnie.. ale ciągle powstają miejsca, gdzie nasi seniorzy mogą się rozwijać ruchowo. Specjalne zajęcia na siłowniach, na basenach itp. Ruch to zdrowie i każdy starszy człowiek, jesli nie ma żadnych przeciwwskazań powinien dbać na miarę swoich możliwości o kondycję całego organizmu.

    Odpowiedz

  3. O tak! Jestem za aktywnością fizyczną. W każdym wieku. Czasem wystarczy nawet krótki spacer, by poprawiło się samopoczucie. Warto pamiętać, jak ważny jest aktywny styl życia. 🙂

    Odpowiedz

  4. 100% racji. Każdego dnia staram się chodzić przynajmniej 3-4 km dla zdrowia i kondycji. A taki spacer wieczorem bardzo dobrze wpływa na sen w nocy. Aktywność przede wszystkim, w każdym wieku, a szczególnie po 40 roku życia.

    Odpowiedz

  5. taak jak najbardziej aktywność fizyczna jest jak najlepsza dla starszych ludzi zdrowie i kondycja o tak !

    Odpowiedz

  6. Każdy kilometr spędzony na powietrzu daje energię by przejść następny, można tak bez końca chodzić. Znakomicie to wpływa na moje samopoczucie. Czasem jazda na rowerze z wnukami sprawia również wiele radości. Polecam ruchliwy tryb życia w każdym wieku.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *