Letnia dieta – czyli jak nie wpaść w pułapkę

pułapki letniej diety
Fot. pixabay.com

Lato wydaje się być najlepszym czasem na schudnięcie. Dużo warzyw i owoców pozwala na gotowanie dań o mniejszej kaloryczności. Poza tym w gorące dni zamiast po jedzenie częściej sięgamy po napoje. Niemniej jednak również w tym czasie można natknąć się na pułapki, które zamiast wspomóc odchudzanie skutecznie mu szkodzą.

Lody

Latem bardzo lubimy się ochładzać lodami. To całkiem naturalne lecz bardzo niebezpieczne dla naszej sylwetki. Oczywiście nie musisz odmawiać sobie całkowicie tego przysmaku ale jedząc lody warto pamiętać o kilku sprawach:

  • lody powinny być spożywane jako jeden z posiłków np. podwieczorek, a nie jako przekąska między posiłkami;
  • porcja lodów to maksymalnie 2 kulki;
  • zamiast lodów wybieraj sorbety, które mają mniej kalorii;
  • jedz lody bez dodatków takich jak bita śmietana, posypki, słodkie syropy czy bakalie, jedynym dozwolonym dodatkiem są świeże owoce.

Alkohol

Kolejną pułapką letniego odchudzania są napoje alkoholowe. Bardzo często spędzamy wieczory siedząc na świeżym powietrzu z piwem w ręku. Musisz wiedzieć, że napoje alkoholowe, szczególnie słodkie takie jak piwo z sokiem czy kolorowe drinki to prawdziwe bomby kaloryczne. Choć większość z nas nie zdaje sobie z tego sprawy, potrafią zniweczyć każdą walkę o szczupłą sylwetkę. Jeśli masz ochotę na odrobinę alkoholu, wybieraj czerwone, wytrawne wino. Ma ono stosunkowo niewiele kalorii, a dodatkowo pozytywnie wpływa na układ krążenia.

Potrawy z grilla

W Polsce od wielu lat jedną z popularnych, letnich rozrywek stało się grillowanie. Choć potrawy z

pułapki letniej diety
Fot. pixabay.com

grilla uznawane są za zdrowe, to jednak nie zawsze jest to prawdą. Ponadto jedzenie na świeżym powietrzu to przyjemność, a więc zdarza się, że pochłaniamy wówczas znacznie większe ilości jedzenia niż zazwyczaj. Aby nie przejeść się podczas grillowania powinnaś pamiętać o kilku rzeczach:

  • do przyprawiania potraw z grilla używaj ziół zamiast soli i gotowych mieszanek przypraw – sól wzmaga apetyt, co sprawia, że zjadasz znacznie więcej;
  • odkrój tłuste części mięs takie jak skórka kurczaka, zmniejszy to kaloryczność grillowanych porcji mięsa;
  • grillowane mięsa łącz zawsze z warzywami – mogą być podawane w postaci surówek lub jako warzywa z grilla.

Jak widzisz odchudzanie się latem wcale nie musi być takie proste jakby się mogło wydawać. Desery lodowe, piwo z przyjaciółmi czy rodzinne spotkania przy grillu to prawdziwe pułapki okresu wakacyjnego. Jednak teraz, kiedy już wiesz czego się wystrzegać, utrzymanie zgrabnej sylwetki powinno być łatwiejsze.

Autor: Agnieszka Pytlińska