Jesienny spadek energii

spadek_energii

 

Póki towarzyszy nam złota polska jesień czujemy się dobrze – cieszą nas kolorowe liście i przyjemne słońce. Gorzej gdy dni stają się coraz krótsze, słońca jest coraz mniej, pada deszcz, jest szaro, zimno i ponuro.
Idealne warunki, by dopadła nas jesienna chandra. Nie jest to nic niepokojącego – to częsta dolegliwość w tym okresie roku. Ale na pewno bywa uciążliwa i warto próbować zmniejszyć wywołany nią dyskomfort. Jak dodać sobie energii i odzyskać witalność w jesienne dni? Postaramy się podpowiedzieć.

 

Jedz zdrowo

Dieta powinna być lekka i odżywcza. Ciężkie, tłuste dania tylko zwiększą naszą ociężałość. Pamiętajmy o owocach i warzywach i regularnych posiłkach. Cenne będą wszelkie produkty zawierające witaminę B, D, magnez i kwasy tłuszczowe. Działają one bowiem pozytywnie na nasz mózg. Jedzmy więc ryby, kasze, brązowy ryż, banany, orzechy, otręby, ziarna zbóż i pełnoziarniste pieczywo. Unikajmy używek takich jak alkohol, papierosy i kawa.

Słońce

Gdy świeci słońce czujemy się lepiej. Korzystajmy więc z jesiennych słonecznych dni. Wybierzmy się na spacer do parku, usiądźmy na ławce i wystawmy twarz do słońca. Gdy brakuje słońca, w naszym organizmie nie wydziela się witamina D. Warto zadbać o jej uzupełnienie. Jeżeli chodzi o żywność – witaminę D znajdziemy m.in. w rybach i awokado. Jeśli przed nami zapowiada się piękny weekend – wybierzmy się na wycieczkę do lasu lub zaplanujmy weekendowy wypad za miasto, obfitujący w dużą ilość słonecznych spacerów.

Ruch

Zazwyczaj po treningu dostajemy zastrzyku energii – to efekt działania endorfin zwanych także hormonami szczęścia, które wydzielają się właśnie podczas wysiłku fizycznego. Szczególnie w jesiennych dniach warto zadbać o regularny ruch na świeżym powietrzu. Wygospodarujmy choć odrobinę czasu na spacer – bez względu na pogodę. A może w okolicach działa plenerowa siłownia? To świetne urozmaicenie codziennego spaceru. Warto także wybrać się na basen i przy okazji skorzystać z sauny, masażu lub groty solnej.



Relaks

Bądźmy dla siebie dobrzy. Nie obciążajmy się nadmiarem obowiązków. Ważne jest by wygospodarować dla siebie czas na odpoczynek i zdrowy sen. Wieczorem weźmy relaksującą kąpiel z dodatkiem olejku lewandowego, znajdźmy czas na wyciszenie się – spokojną godzinę z książką w fotelu przed kominkiem. Nie zarywajmy nocy – odpowiednia ilość snu jest niezwykle istotna dla naszego zdrowia i samopoczucia. Gdy mamy wolny dzień wyjdźmy z domu. Wybierzmy się ze znajomymi na kawę, do kina, na smaczny posiłek do restauracji, na kręgle. Kontakt z przyjaciółmi, możliwość rozmowy pozytywnie wpłynie na nasz nastrój i samopoczucie. Jeśli to możliwe – unikajmy stresu.

Ważnym jest aby generalnie nie poddać się melancholii – nie załamywać, nie zamykać się w domu, chowając w ciepłym zaciszu. Jesienna chandra zdarza się wielu z nas. Aby sobie pomóc trzeba po pierwsze o siebie zadbać – zdrowa dodająca energii, lekka dieta, ruch, odpowiednia ilość snu i wypoczynku a po drugie przełamać ogólne zniechęcenie. Nie odmawiać spotkań z przyjaciółmi, pozwolić sobie na relaks, wolny czas i przyjemności, poświęcić się swojemu hobby.

Źródło: https://apteka-amica.pl